تجاوز إلى المحتوى الرئيسي
Doç. Dr. Hasan SÖZEN
Hasan
SÖZEN
Akademik Personel
Evet
Ankara Üniversitesi, 2019

Din Eğitimi

Doç. Dr. Hasan Sözen, 1986 yılında Almanya’da doğmuştur. 2012 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümünden mezun olmuştur. 2012–2014 yılları arasında Çankırı İsmail Hakkı Karadayı İlköğretim Okulu ve Çankırı Mehmetçik Ortaokulu’nda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni olarak görev yapmıştır. 2014 yılında Bayburt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümünde araştırma görevlisi olarak akademik kariyerine başlamıştır.

Sözen, 2012 yılında başladığı yüksek lisans eğitimini, “Çocuğun Din Eğitimine Hz. Muhammed’in Hayatı Bağlamında Kuramsal Bir Yaklaşım” başlıklı teziyle 2014 yılında tamamlamıştır. 2015 yılında başladığı doktora eğitimini ise “Din Öğretiminde Korelasyon Didaktiği Yaklaşımı: Almanya Örneğinde Nitel Bir Araştırma” başlıklı teziyle 2019 yılında başarıyla tamamlamıştır.

Akademik kariyeri boyunca çeşitli idari ve akademik görevlerde aktif olarak yer almıştır. Bu görevler arasında Kalite Komisyonu Üyeliği, Yatay Geçiş ve İntibak Komisyonu Üyeliği, Erasmus Değişim Programı Koordinatörlüğü, Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonu Üyeliği, Çift Anadal ve Yandal Koordinatörlüğü, Yükseköğretim Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyeliği, Akademik Ödül Komisyonu Üyeliği, Atama ve Yükseltme Esaslarını Tespit Komisyonu Başkanlığı ile İlahiyat Fakültesi Dekan Yardımcılığı bulunmaktadır.

T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğüne bağlı Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM) için eğitim programlarının geliştirilmesi çalışmalarında görev almıştır. Ayrıca, Araştırma Geliştirme Eğitim ve Uygulama Merkezi (ARGEM) bünyesinde öğrenim gören özel yetenekli öğrenciler için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programının güncel ihtiyaçlar doğrultusunda zenginleştirilmesine katkıda bulunmuştur.

Din dersi öğretmenlerinin yetiştirilmesi, öğretim programlarının geliştirilmesi, çağdaş din öğretimi yaklaşımları ve uygulamaları, karşılaştırmalı din eğitimi, diasporada din eğitimi, değerler eğitimi, beceri öğretimi ile din görevlilerinin istihdamı ve eğitimi konularında çeşitli kitap editörlükleri, kitap bölümleri, makaleler ve bildiriler hazırlamıştır.

Kültürlerarası eğitim, din dersi öğretim programları ve ders kitapları, ölçme ve değerlendirme, İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin dini eğilim düzeyleri, depremzedelere yönelik manevi danışmanlık ve rehberlik hizmetleri, yabancı kaynaklı İslamofobi ile İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin yükseköğretim tercihlerini etkileyen faktörler gibi alanlarda ulusal ve uluslararası projelerde yürütücü/araştırmacı olarak görev almıştır. Bu kapsamda yürüttüğü bilimsel çalışmalar ve akademik faaliyetleri dolayısıyla 2024 yılı akademik ödülleri kapsamında proje kategorisinde ödüle layık görülmüştür.

Almanca, Arapça ve İngilizce bilen Sözen, evli ve iki çocuk babasıdır.

Din Eğitimi

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi

Din ve Ahlak Öğretimi

Ahlak ve Değerler Eğitimi

Hitabet ve Mesleki Uygulama

Kültürlerarası Din Öğretimi

Din Hizmetlerinde Rehberlik ve İletişim

Eğitim Bilimine Giriş

Sınıf Yönetimi

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Özel Öğretim Yöntemleri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Eleştirel Düşünme Teknikleri

 

Korelatif Din Öğretimi Konusunda Yaptığı Çalışmalarla Tanınan Bir Akademisyen

Hizmetlerimizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanıyoruz.

asbu.edu.tr' yi kullanarak çerezlere izin vermiş olursunuz.