تجاوز إلى المحتوى الرئيسي
آن کس که نداند و نداند که نداند, در جهل مرکب ابدالدهر بماند... Cahilliğimin farkındalığına…
Mehmet
ALICI
Akademik Personel
Evet
İstanbul Üniversitesi, 2012

Mecûsîlik ve Maniheizm başta olmak üzere Kadîm İran dinleri.
Kadîm İran’da din-siyaset ilişkileri.
Gnostik gelenekler.
Cahiliye Dönemi.
İşrâkîlik-Kadîm İran dinleri etkileşimi.

Mehmet Alıcı,
2002 yılında İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldu. Aynı fakülteye 2002 yılının sonunda Araştırma Görevlisi olarak atandı. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümünde 2005 yılında  Yüksek Lisans, 2012 yılında da doktora derecesi aldı. 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Doktora tezi konusunda araştırmalar yapmak üzere ABD’de bulunan University of California, Irvine, S. M. Jordan Center for Persian Studies adlı merkezde misafir araştırmacı olarak çalıştı. 2016-2017 akademik yılında doktora sonrası araştırma projesi için Kanada’da bulunan Iranian Studies, Concordia University adlı merkezde misafir araştırmacı olarak çalıştı. İstanbul Üniversitesi 'nde (2002-2013) ve Mardin Artuklu Üniversitesi'de (2013-2023) çalıştı. Nisan 2023'ten bu yana Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi'de görev yapmaktadır. Başta Mecûsîlik, Maniheizm olmak üzere İslam öncesi kadîm İran dinî gelenekleri üzerine çalışan Alıcı’nın doktora tezi Kadîm İran’da Din: Monoteizmden Düalizme Mecûsî Tanrı Anlayışı (Ayışığı, 2012/MilelNihal 2021) başlığıyla kitaplaştı. Gnostik bir gelenek olan Maniheizm üzerine yaptığı araştırmalar Işığın Elçisi Mani ve Gnostik Düşüncesi (DivanKitap, 2018) adıyla yayına dönüştü. İslamlaşma sürecinde İran coğrafyasındaki karşılaşmalar üzerine araştırmalarını sürdüren Alıcı, bunun yanı sıra gnostik gelenekler, Cahiliye düşüncesi, mitoloji ve işrâk düşüncesi gibi konulara da ilgi duymaktadır.

Kadîm İran Dinleri

Gnostik Dinler

Dinler Tarihine Giriş

Mitolojiye Giriş

Hizmetlerimizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanıyoruz.

asbu.edu.tr' yi kullanarak çerezlere izin vermiş olursunuz.